Detinatorii de site-uri se afla intr-o competitie permanenta pentru a isi pozitiona cat mai bine site-ul. Daca in 2006 Google a mentionat ca utilizeaza in jur de 200 de factori de clasificare a site-urilor, in prezent exista in jur de cateva mii de factori utilizati de algoritmul de calcul al Google pentru a clasifica site-urile dar multi dintre ei raman o necunoscuta.

Experienta si testele unor detinatori de site-uri este insa importanta pentru a detecta care sunt cei mai importanti factori de ranking, iar in prezent putem spune ca Google pune pe primul plan o serie de factori cunoscuti.

Cel mai important factor ramane contentul

Contentul ramane in continuare „regele” factorilor de ranking. Un content bogat, ce ofera informatii relevante utilizatorilor inseamna ca site-ul nostru va iesi in evidenta in fata competitorilor, dar trebuie sa avem grija ca acest content sa fie unic (adica sa nu fie copiat de pe alte site-uri, deoarece atunci site-ul nostru va fi declasat).

Un site este foarte usor de actualizat datorit folosirii unor platforme de tip CMS (WordPress spre exemplu) ce usureaza gestionarea informatiilor si ne ofera si informatii despre optimizarea SEO onpage (in cazul in care vom instala un plugin specializat).

Este important sa ne optimizam site-ul pentru calculatoare sau dispozitivele mobile, iar in ultimul timp Google considera un factor de ranking din ce in ce mai important cautarea vocala.

In cazul in care detinem o afacere offline nu trebuie sa neglijam nici afisarea locatiei, intrucat acesta este un factor de ranking apreciat si va usura si accesul vizitatorilor in locatia noastra.

Designul este necesar sa fie atractiv si sa faca site-ul usor de utilizat. Un design intuitiv este apreciat atat de Google cat si de vizitatori.

Factorii de ranking importanti sunt putini

Cuvintele cheie sunt un factor de ranking important. Acestea este necesar sa fie alese in functie de competitia existenta in domeniul in care activeaza firma, iar pentru a fi siguri ca vom avea o competitie redusa va trebui sa apelam la cuvinte cheie cat mai lungi.

Viteza de incarcare a paginii (indiferent ca vorbim despre calculatoare, telefoane mobile sau tablete) este unul dintre factorii de ranking foarte importanti. Ca si in alte domenii, cine este mai rapid castiga iar Google ne va compara intotdeauna cu cei mai mari competitori din industria in care activam.

Retelele de difuzare al continutului au evoluat iar viteza de transmitere a datelor a crescut foarte mult, ca urmare viteza site-ului va trebui sa ocupe un rol principal in preocuparile proprietarilor site-ului.

Numarul de cautari conteza foarte mult in factorii de ranking iar faptul ca utilizatorii vor scrie direct in browser numele site-ului nostru va fi apreciat de Google ca un lucru foarte bun, deoarece acesta va fi apreciat ca un site cu o autoritate mare.

Rata de click este un element asupra caruia trebuie sa ne aplecam atentia. Optimizarea acesteia a devenit foarte usoara si poate fi facuta cu costuri mici, iar pentru aceasta nu trebuie decat sa testam variante diferite de descrieri si metadescrieri dintre cele mai diverse.