Atunci cand suntem la inceput cu un site si dorim sa ne imbunatatim rankul in clasamentul Google nu trebuie sa ne gandim numai la aspectele tehnice.

Backlinkuri, migrarea la htpps, web 2.0, acestea sunt tehnici la care vom apela numai dupa ce site-ul nostru se va fi invechit, iar pentru inceput este necesar sa ne concentram atentia asupra lucrurilor cele mai importante pentru Google: relevanta, aspectul si viteza de incarcare a site-ului nostru.

Cel mai important pentru un site este relevanta

Unul dintre primele aspecte la care se uita Google atunci cand va indexa un site este relevanta acestuia. Aceasta inseamna de fapt o analiza a continutului site-ului din punctul de vedere al utilitatii informatiilor prezentate pentru vizitator.

Importanta informatiilor din fiecare pagina, modul in care acesta a fost asezate in pagina, coerenta textului, utilizarea titlurilor si a cuvintelor cheie in continut, toate acestea sunt elementele primare care sunt vizate de Google atunci cand ne va evalua site-ul.

In plus, Google va imparti continutul in doua parti distincte:

  • Continut principal: cel ce face referire la scopul principal al paginii si ofera informatii specifice;
  • Continutul secundar este acela ce se refera si la continutul altor pagini din site.

Este foarte important pentru rankingul site-ului nostru ca acestea sa fie pozitionate cat mai corect in pagina.

Continutul principal trebuie sa fie amplasat in partea centrala a paginii sau in parte asuperioara a acesteia. Acesta trebuie sa fi structurat intr-o ordine logica si usor de urmarit, iar marimea sa fie de minim 1000 de cuvinte.

Desi nu exista un standard pentru marimea textului, testele efectate de catre detinatorii de site-uri cu vechime au aratat ca paginile ce rankeaza cel mai bine au texte de peste 1000 – 1500 cuvinte.

Cei mai importanti factori de ranking sunt putini

Autoritate, incredere, expertiza. Acestea sunt cele mai importante criterii ce atesta calitatea unui text si sunt printre primii factori de ranking luati in calcul de catre Google.

Toate aceste informatii trebuie sa se regaseasca in articole sau pagini distincte, iar continutul acestora trebuie sa fie actualizat mereu. Atentie insa la frecventa actualizarilor. Nu cantitatea este cea care conteaza, cat ritmicitatea acestora.

Nu trebuie sa postam in fiecare zi, ci sa pastram o cadenta regulata a postarilor (daca am postat de doua ori intr-o saptamana spre exemplu aceasta trebuie sa fie ritmul pe care il vom pastra in permanenta).

Factorii de ranking nu tin numai de optimizarea SEO onpage si offpage, iar o contributie importanta o au linkurile si impresiile ce sosesc din alte canale de social media. Daca serviciile sau produsele companiei sunt prezentate ca neconforme sau au parte de recenzii negative, site-ul nostru va fi depunctat iar rankingul va suferi o scadere drastica.

Designul si structura site-ului sunt importante pentru Google, iar in ultimul timp a inceput sa  conteze foarte mult si viteza de incarcare a site-ului si compatibilitatea cu dispozitivele mobile (tablete sau smartphone-uri).

Backlinkurile sunt cele care conteaza numai dupa ce site-ul nostru are o vechime de peste 8 luni, iar ce este important este ca acestea sa fie de calitate cat mai buna.