Orice proprietar de site-uri are numeroase indoieli si isi pune intrebari in legatura cu directia in care se indreapta site-ul. Ne indreptam in directia buna sau nu? Ce imbunatatiri as mai putea aduce site-ului pentru a ii creste rankul? Ce metode noi SEO as mai putea folosi?

Aceste probleme apar mai frecvent la cei ce sunt la inceput in mediul online, insa nu trebuie sa disperam si sa apelam la serviciile unei firme ce ne va ajuta sa ne imbunatatim pozitia site-ului in rankingul Google, deoarece serviciile costa iar bugetul nostru este limitat.

Publicitatea online este eficienta atunci cand se bazeaza pe date clare

Din fericire internetul ne ofera o gama larga de instrumente cu ajutorul caruia ne putem optimiza site-ul singuri, fara sa avem nevoie de ajutorul nimanui.

Acest lucru l-am descoperit in momentul in care bugetul alocat pentru SEO s-a terminat si am fost obligat sa ma descurc pe cont propriu.

Cautarile au fost dificile si au necesitat mult timp, dar aceasta a fost una dintre cele mai bune investitii pe care le-am facut deoarece mi-au permis sa economisesc bani si sa invat ceva nou.

Woorank este unul dintre cele mai bune si mai eficiente unelte gratuite pe care le folosesc. Acesta va face o analiza a site-ului si ne va atrage atentia asupra problemelor pe care le intampinam.

Rezultatele analizei vor fi prezentate in trei culori: verde pentru caracteristicile la care stam bine, portocaliu pentru caracteristicile „asa si asa” si rosu pentru capitolele unde avem de lucru, iar urgenta este maxima.

Cele mai bune unelte ne fac o analiza gratuita a site-ului

Nu trebuie sa ne grabim si sa parasim interfata instrumentului, deoarece daca avem rabdare sa facem „scroll” pana in josul paginii vom gasi date si informatii suplimentare detaliate despre toate problemele site-ului.

Multe dintre acestea vor fi rezolvate de Woorank contra cost, dar acest aspect nu m-a interesat foarte mult, deoarece important a fost sa detectez problemele site-ului.

Marketing Grader este o unealta importanta deoarece ne arata cum se comporta site-ul nostru si ce elemente de marketing ne lipsesc. Astfel vom afla care sunt metadescrierile ce ne lipsesc, care este viteza de incarcare a site-ului nostru, ce imbunatatiri este necesar sa mai facem din punct de vedere html, etc.

Tot ce avem de facut este sa introducem adresa site-ului si o adresa valida de e-mail.

Klout este o unealta pe care eu o folosesc numai in cazul blogurilor, deoarece social media nu are asa de mare importanta in cazul unui site afiliat. Acesta ne este de ajutor pentru afla care este influenta noastra (sau a prietenilor)  in randul canalelor social media, dar pentru a putea fi folosita necesita un cont de utilizator.

Klout este ceva mai greu de utilizat, deoarece va trebui sa intram in cont si sa facem anumite setari pentru a ne loga la conturile de social media.

Ahrefs si Majestic sunt doua dintre cele mai utile instrumente cu ajutorul carora putem sa vedem cate backlinkuri ale site-ul nostru, de unde provin acestea, care sunt performantele backlikurilor, etc.