Pozitionarea unui site in clasamentul motoarelor de cautare depinde in cea mai mare masura de o politica SEO bine gandita si cat mai aproape de politicile considerate corecte de catre autoritatile in domeniu.

Desigur ca toti posesorii de site-uri isi doresc locul intai in Google, dar acest lucru depinde de foarte multi factori, iar unul dintre cei mai importanti este reprezentat de PR (Page Rank).

Un site trebuie sa aiba continut de calitate

Inainte de a ne gandi la Page Rank este necesar sa ne asiguram ca site-ul va avea continut relevant, de cea mai buna calitate, metatitluri si metadescrieri completate corect si sa respecte toate cerintele SEO Onpage.

Este important ca site-ul nostru sa fie actualizat cat mai des, dar intr-un mod constant, deoarece astfel spiderii de cautare vor vizita mai des site-ul iar pozitia acestuia in Google va fi mai buna.

Nu trebuie sa incercam sa manipulam mecanismul de cautare si sa folosim politici SEO black hat, deoarece mai devreme sau mai tarziu site-ul nostru va fi penalizat si vom pierde toate munca, timpul si banii investiti.

Cea mai usoara modalitate de a vedea cum stam la capitolul Page Rank este sa ne instalam Google Search Console (fostul Google Webmaster Tools). Vom fi tinuti astfel la curent cu toate problemele ce pot aparea in site (pagini scrise dar neindexate, rata CTR, numarul de afisari, resurse blocate de roboti, erori de tip 404, etc).

O alta metoda din categoria SEO white hat pentru a ne creste Page Rankul sunt guestpost-urile de pe bloguri.

Un Page Rank mai bun inseamna o clasare mai buna a site-ului

Atentie la confuzia intre termeni (ma refer in special la cei ce sunteti mai noi in online). Guestpost-urile sunt diferite de comment post (comentarii pe forumuri).

Comentariile pe forumuri sunt inutile in ultima perioada, deoarece acestea nu mai au relevanta si ne pot face mai mult rau decat bine, dar importanta guestpost-urilor a crescut constant. Este important sa scriem articole numai pe blogurile reprezentative, ce activeaza in aceeasi nisa ca a noastra, iar in final putem adauga un comentariu de tipul „mai multe informatii despre acest subiect puteti gasi la www.adresameabuna.ro”.

Desi inscrierea in directoare nu a mai dat randamentul cu care eram obisnuiti in trecut, acestea mai pot fi folosite pentru a ne creste Page Rank-ul, dar este important sa alegem directoarele cu cifre foarte bune si cu un numar mare de linkuri ce fac referire la ele.

Analiza cuvintelor cheie este insa factorul esential in ceea ce priveste un Page Rank mai bun. Aceasta ne obliga la o analiza atenta a cuvintelor cheie folosite de concurenta (lucru ce poate fi facut deosebit de usor, deoarece exista foarte multe instrumente gratuite pe internet) si la competitia existenta pentru acestea.

Este important sa gasim cuvine cheie cu o concurenta cat mai scazuta, chiar daca acestea au un numar redus de cautari, pentru ca astfel avem sanse mai mari de a fi mai sus in Google si de a ne imbunatati Page Rankul.