Promovarea unui site este obiectivul principal pentru toti webmasterii. O pozitie cat mai buna in Google ne asigura vizibilitate si implicit castiguri mai bune, dar aceasta trebuie castigata respectand anumite reguli, pentru ca orice incercare de manipulare a algoritmului de calcul Google este detectata iar site-ul va suferi penalizari drastice.

Asadar este important sa evitam folosirea tehnicilor SEO black hat, deoarece acestea nu respecta regulile motoarelor de cautare si cauta sa manipuleze sistemul in cautarea unor pozitii cat mai bune.

Seo black hat ne poate distruge site-ul

Utilizarea unor tehnici black hat ne poate ruina definitiv credibilitatea unui site, iar timpul si banii investiti pot fi pierduti cu cea mai mare usurinta.

Chiar adaca aceste tehnici ne vor aduce in prima faza rezultate deosebite, nu va trece mult timp pana cand Google isi va da seama ca a fost inselat si ne va penaliza serios site-ul.

Intrucat diferenta intre SEO white hat si black hat este uneori greu de identificat (in special pentru cei ce sunt mai noi in bransa), mai jos voi evidentia care sunt tehnicile pe care trebuie sa le evitam.

Continutul duplicat este una dintre cele mai folosite tehnici black hat. Aceasta inseamna ca acelasi text va fi reprodus pe mai multe site-uri, iar singura diferenta consta in cuvintele cheie, ce sunt diferite in functie de numele site-ului si de obiectul de activitate al acestuia.

Desi este vorba despre copiere, Google nu va face diferenta intre cel ce a postat primul continutul si cel ce a copiat, penalizand astfel ambele site-uri.

Spam-ul este legat de numarul de cuvinte cheie. Daca vom folosi cuvintele cheie in numar mare (atat in continutul paginii cat si in metatag-uri, metadescrieri, titluri, etc) va fi clar pentru Google ca textul a fost scris special pentru motoarele de cautare si nu pentru utilizatori.

Tehnicile black hat cele mai folosite nu sunt numeroase

Google nu incurajeaza folosirea cuvintelor cheie in numar foarte mare, de aceea este bine ca acestea sa fie folosite cu moderatie si sa aiba o densitate scazuta in text.

Cloacking-ul este o tehnica utilizata destul de frecvent si se refera la continut. Acesta este conceput in doua variante diferite: cel oferit motorului de cautare este intesat de cuvinte cheie, iar cel destinat utilizatorilor este cursiv, usor de cititi si plin de informatii relevante.

Aceasta tehnica este posibila datorita unor programe speciale ce pot face diferenta intre clasele de IP-uri de la care vin vizitatorii si care este diferita pentru spiderii de cautare si utilizatorii umani.

Desi este mai greu de detectat, aceasta inselatorie va fi observata cu siguranta de motoarele de cautare, deoarece robotii sunt inlocuiti in unele cazuri de operatori umani ce vor verifica datele obtinute.

Textul ascuns a fost utilizat pe scara larga la inceputul internetului, dar mai este folosit intr-o oarecare masura si astazi. Anumite fraze sau portiuni ale unui text sunt ascunse utilizatorului si sunt disponibile numai pentru crawlere, dar in momentul de fata aceasta tehnica este foarte usor de depistat de motoarele de cautare.